HomeTipyŠkodí chléb vaší postavě: který je nejvíc dietní a kolik ho můžete...

Škodí chléb vaší postavě: který je nejvíc dietní a kolik ho můžete denně sníst

Lidé, kteří si hlídají postavu, často považují chléb za svého nepřítele a vylučují ho ze svého jídelníčku.Pečivo si však může najít místo v nízkokalorickém jídelníčku.Stačí si při nákupu přečíst etiketu a pamatovat si, které pečivo je pro vaši postavu bezpečné.

Již dříve jsme psali o tom, zda je nutné jíst polévku a zda je ‚tekutina‘ pro tělo užitečná.

Je chléb při hubnutí škodlivý

Chléb sám o sobě není příliš kalorický – obsahuje v průměru 250 kcal na 100 gramů, což je dokonce méně než mnohé obiloviny.To, co činí tento výrobek škodlivým pro postavu, je jeho špatné složení nebo nesprávné používání.V některých případech může používání chleba vést k přibývání na váze:

  • pokud jste zvyklí svačit jakékoliv jídlo s chlebem, což značně zvyšuje celkový obsah kalorií v jídle.
  • Pokud si připravujete chlebíčky s máslem, uzeninou a dalšími kalorickými potravinami.
  • Pokud jíte chléb s různými přísadami, jako jsou semínka nebo ořechy.
  • Ve výše uvedených případech chléb opravdu hodně zvyšuje kalorický obsah stravy, a pak je lepší ho vyřadit.

    Jaký chléb je nejzdravější

    Pro zdravou výživu je důležitý nejen kalorický obsah chleba, ale také jeho složení.Většina chleba a bílého bochníku se vyrábí z prvotřídní mouky, ve které jsou prosety hrubé slupky zrn.Chléb z takové mouky je velmi nadýchaný a jemný a také dlouho vydrží.Takový chléb se však skládá z jednoduchých sacharidů, které tělo nezasytí a nemají žádnou výživovou hodnotu.

    Vyznavačům dietní výživy se doporučuje, aby chléb vyrobený z mouky nejvyšší jakosti nechávali na poličce.Místo toho kupujte celozrnný nebo žitný chléb z hrubé mouky.Má mnohem více vlákniny a rostlinné vlákniny a mnohem lépe zasytí hlad.Celozrnné pečivo má také nižší glykemický index, což je důležité pro diabetiky.

    Kolik chleba můžete sníst za den, abyste zůstali zdraví

    Kolik chleba můžete za den sníst, závisí na vašem denním příjmu kalorií a na tom, kolik sacharidů sníte.Pokud přestanete jíst kaši s chlebem, odborníci na výživu doporučují se tohoto zvyku zbavit.

    Ve zdravé stravě může chléb zaujímat maximálně 1/3 všech sacharidů snědených za den.Doporučuje se, aby muži snědli v průměru nejvýše 130 g chleba denně a ženy nejvýše 90 g denně.

    Martin Černohorský
    Martin Černohorský
    Profesionální kuchař. Martin Černohorský v současné době vede rodinnou školu vaření v Praze, kde pořádá také kurzy vaření pro veřejnost. Nyní se rozhodl podělit se o své znalosti v podrobné knize. A jaké jsou její ingredience? Osvědčené recepty, zajímavosti z profesionální kuchyně, vzpomínkové fotografie nebo zábavné ilustrace.

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Most Popular

    Recent Comments