HomeTipyRady učitelky se 45letou praxí: Jak vysvětlit dítěti, proč se má ve...

Rady učitelky se 45letou praxí: Jak vysvětlit dítěti, proč se má ve škole učit poezii

Těžko se najde dospělý člověk, který by svá školní léta nestrávil nad učebnicí literatury.Tehdy se nám (a nyní i našim dětem) logicky vnucovala otázka, kdo přišel s nápadem učit poezii, proč je to pro učitele a konkrétně ‚pro mě‘ nezbytné.UNIAN zjistil, co je podstatou tohoto přístupu.

Proč je třeba učit se poezii – logické vysvětlení

Pokud vaše dítě nechápe, proč je užitečné učit se básničky – vysvětlete mu, že pravidelný trénink mozku na zapamatování té či oné informace pomůže naprosto vždy.Pokud se mu například podaří zapamatovat si několik rýmovaných veršů, bude schopno se rychle naučit i něco složitějšího – včetně jmen postav z oblíbených filmů a kreslených seriálů, příběhů spolužáků a dokonce i životních událostí.

Jak se naučit rychle učit poezii – první metoda

V případě, že se dítě poezii naučit neumí nebo nechce, zkuste najít individuální přístup.Nenuťte, nekárejte, ale rozebírejte dílo kousek po kousku – jeho děj, postavy.Vyprávějte dítěti příběh, ale vlastními slovy, a pak hned řekněte verše básně.Žák musí chápat smysl a musí ho to zajímat, jinak si informace za žádných okolností nezapamatuje – memorování nazpaměť nepřinese výsledky.

Jak se správně naučit básničky zpaměti – druhá metoda

Abyste se učili básničky pro paměť, pro rozvoj představivosti, pro všeobecné vzdělání, a ne pro známky v deníku, doporučují zkušení učitelé tuto taktiku:

  • Přečtěte si básničku společně s dítětem a diskutujte o ní.
  • Vysvětlete význam nejasných slov, najděte synonyma.
  • Přečtěte strofu a poté diskutujte o jejím významu, aby žák příběhu porozuměl.
  • Vyzvěte dítě, aby vám vlastními slovy řeklo, co se v básni děje.
  • Požádejte ho, aby řeklo totéž, ale ve verších (jak je napsáno).
  • Učte básničky s mírou – nenuťte ho sedět celé hodiny.
  • Je důležité, aby si každý rodič uvědomil, že než začne dítě nutit do učení poezie, musí si představit sám sebe na jeho místě.Přístup ‚na sílu‘ je citové zneužívání a pod tlakem se žádné informace nenaučí.

    Aby si školák zapamatoval informace, naučil se verše a dokonce projevil zájem o literaturu, je lepší mu dát několik dní.Pak se mu podaří bez nervů, křiku a stresu dílo rozebrat, přečíst a pohodlně se ho naučit.

    Martin Černohorský
    Martin Černohorský
    Profesionální kuchař. Martin Černohorský v současné době vede rodinnou školu vaření v Praze, kde pořádá také kurzy vaření pro veřejnost. Nyní se rozhodl podělit se o své znalosti v podrobné knize. A jaké jsou její ingredience? Osvědčené recepty, zajímavosti z profesionální kuchyně, vzpomínkové fotografie nebo zábavné ilustrace.

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Most Popular

    Recent Comments