HomeTipyPomalý zabiják žaludku: proč byste nikdy a za žádných okolností neměli jíst...

Pomalý zabiják žaludku: proč byste nikdy a za žádných okolností neměli jíst sendvič s klobásou

Připravit toto kulinářské dílo je velmi jednoduché a vzít si ho s sebou na studium nebo do práce je tak pohodlné, že nikdo nikdy nepřemýšlí o škodlivosti sendviče se sýrem nebo salámem.Kromě toho si mnozí lidé mohou myslet, že uzeniny a sýr obsahují bílkoviny a vápník, a proto se výborně hodí ke snídani.

Ve skutečnosti je však přínosů těchto potravin málo, zato rizik je mnoho.UNIAN vám prozradí, proč jsou sendviče tak nebezpečné.

Proč nemůžete jíst sendvič se salámem a sýrem – vysvětlení

Odpověď nemusí být zřejmá, ale důvodů, proč je škodlivé jíst sendviče (zejména – denně), je hned několik.

Zpracované maso, jako jsou uzeniny, má obvykle vysoký obsah sodíku – soli.Při nadměrném příjmu sodíku se nevyhnete vysokému krevnímu tlaku a dalším kardiovaskulárním problémům.

Kromě toho mají uzeniny a sýry vysoký obsah nasycených tuků.Jejich nadměrná konzumace může zvýšit riziko srdečních onemocnění a dalších zdravotních problémů.A pokud do sendviče přidáte klobásu smaženou na pánvi nebo ve fritéze, situace se ještě zhorší, protože obsah tuků a transmastných kyselin, které jsou zdraví škodlivé, se jen zvýší.Takže odpověď na otázku, zda jsou sendviče s teplým sýrem a uzeninou škodlivé, je také kladná.

Můžete jíst sendviče – zdravé alternativy sýra a salámu

Pro vyváženou snídani jsou zásadní vláknina, vitaminy a minerální látky, které sýr a salám obsahují jen stěží.Dobrou alternativou jsou toasty (skvělé, pokud jsou celozrnné!).Klobásu a sýr můžete například nahradit plátky avokáda a omeletou nebo pošírovanými vejci.Avokádo obsahuje zdravé tuky a vejce jsou dobrým zdrojem bílkovin a základních živin.

Den je také dobré začít miskou ovesných vloček.UNIAN vám již prozradil, jak si ovesnou kaši připravit chutnou a zároveň zdravou.

Rychlejší variantou jsou celozrnné cereálie nebo müsli s nízkým obsahem cukru.Lze je konzumovat s mlékem nebo rostlinným mlékem (sójovým, ovesným, mandlovým).

Příprava řeckého jogurtu s ovocem a ořechy také nezabere mnoho času.Je lepší vybírat jogurty s vysokým obsahem bílkovin a probiotik.Ovoce a bobuloviny si můžete vybrat podle své chuti, stejně jako ořechy – dodají vaší snídani křupavost a zdravé tuky.

Martin Černohorský
Martin Černohorský
Profesionální kuchař. Martin Černohorský v současné době vede rodinnou školu vaření v Praze, kde pořádá také kurzy vaření pro veřejnost. Nyní se rozhodl podělit se o své znalosti v podrobné knize. A jaké jsou její ingredience? Osvědčené recepty, zajímavosti z profesionální kuchyně, vzpomínkové fotografie nebo zábavné ilustrace.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments