HomeTipyKteré kaše jsou škodlivé: nejlepší tipy pro zdravou výživu

Které kaše jsou škodlivé: nejlepší tipy pro zdravou výživu

Od dětství nás rodiče a starší učili, že ráno by se rozhodně měla jíst kaše, protože je užitečná a výživná.A je to pravda, ale jen částečně – ve skutečnosti ne všechny jsou pro váš jídelníček vhodné, existují kaše užitečné a škodlivé pro lidský organismus, a navíc ne všechny se mohou jíst k snídani.Zde je přehled toho, co víme o tom, které kaše jsou zdraví škodlivé:

  • Nejškodlivější kaše – rady odborníků.
  • Proč jsou kaše po ránu škodlivé – důležité nuance.
  • Nejškodlivější kaše – rady odborníků

  • Podle mnoha lékařů antirecenzi v seznamu ‚škodlivých kaší‘ vévodí krupicová kaše.Pokud jde o krupici, z nějakého důvodu jsou všichni přesvědčeni, že těžko existuje něco užitečnějšího než ona, protože nás jí krmili už ve školce – přece nebudou dětem dávat něco zbytečného, ne? Krupicová kaše je ve skutečnosti sotva tou nejzbytečnější kaší na světě.Je známo, že krupice je jemně mletá pšenice, která se skládá ze dvou třetin ze škrobu.Má také několikanásobně méně vitaminů, stopových prvků a minerálních látek než jiné kaše.Manná kaše rychle zvyšuje hladinu cukru v krvi, načež slinivka břišní začne produkovat velké množství inzulínu.To je velmi škodlivé pro diabetiky i pro lidi, kteří chtějí zhubnout.
  • V rýžové kaši, konkrétně v bílé leštěné rýži, nejsou téměř žádné vitaminy a minerální látky užitečné pro člověka.Jsou totiž odstraněny při jejím zpracování.Lékaři tvrdí, že při časté konzumaci rýžové kaše může člověk získat zhoubné bujení v žaludku.
  • Pokud označujete ovesnou kaši za zdraví škodlivou, patří do tohoto seznamu i rychlá ovesná kaše: neobsahuje prakticky žádné živiny pro tělo, včetně vlákniny.Kvůli takové ovesné kaši může člověk dostat cukrovku, přibrat na váze a také mít problémy s kardiovaskulárním systémem.
  • Podle odborníků je nejzbytečnější kaší na světě kukuřičná kaše, která má velmi vysoký obsah glukózy.Po její konzumaci se výrazně zvýší hladina cukru v krvi a také člověk může v důsledku toho získat nadváhu.
  • Lékaři a odborníci na výživu se domnívají, že se jedná o nejzbytečnější kaši, z jejíhož častého používání v potravě nelze získat vůbec žádný prospěch, ale spíše negativní důsledky pro zdraví.

    Ne všechny kaše se dají jíst ráno / foto depositphotos.com.

    Proč je škodlivé jíst kaše po ránu – důležité nuance

    Podle lékařů spočívá odpověď na otázku, jaká kaše by se neměla jíst k snídani, v tom, jak moc zvyšuje hladinu cukru v krvi.Proto jsou kaše, které obsahují hodně glukózy (krupicová, kukuřičná, ovesná), velmi nežádoucí pro lidi, kteří mají sklon k přibírání nadváhy.Vzhledem k velkému množství sacharidů se tyto kaše rychle tráví a člověk brzy po jídle pocítí opět hlad a bude nucen jíst znovu.U diabetiků navíc dochází k prudkému nárůstu cukru, což může mít vážné následky.

    Již dříve jsme psali o tom, jak vařit obiloviny bez vaření, a nabídli jsme návod na vaření krupice, bulguru a ovesných vloček.Pokud jste příznivci některé z těchto obilovin, určitě si přečtěte tyto jednoduché tipy na vaření.

    Martin Černohorský
    Martin Černohorský
    Profesionální kuchař. Martin Černohorský v současné době vede rodinnou školu vaření v Praze, kde pořádá také kurzy vaření pro veřejnost. Nyní se rozhodl podělit se o své znalosti v podrobné knize. A jaké jsou její ingredience? Osvědčené recepty, zajímavosti z profesionální kuchyně, vzpomínkové fotografie nebo zábavné ilustrace.

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Most Popular

    Recent Comments