HomeTipyKdo by neměl jíst vepřové sádlo: lékaři říkají pravdu

Kdo by neměl jíst vepřové sádlo: lékaři říkají pravdu

Sádlo je ideálním produktem ukrajinské kuchyně.Rychle zasytí hlad, dlouho vydrží a nemusí se předvařit.A když se k tomu přidají chuťové vlastnosti, hodnotu tohoto výrobku je těžké přecenit.

Lékaři jsou však přesvědčeni, že ne všechno je tak jednoduché a existuje kategorie lidí, pro které je lepší se sádla vzdát.Již dříve jsme si řekli o tom, jak solit sádlo ve sklenici.

  • Je možné se kvůli sádlu uzdravit a jaká je jeho kalorická hodnota.
  • Kolik sádla lze sníst najednou.
  • Proč by sádlo mělo být ve stravě – čím je užitečné.
  • Čím sádlo škodí a komu je zakázáno.
  • Jaké sádlo je nejužitečnější.
  • Je možné kvůli sádlu ztloustnout a jaká je jeho kalorická hodnota

    Ve 100 gr.sádla je 800 až 1000 kcal v závislosti na druhu výrobku.Pro srovnání – ve 100 g.obsahuje koláč v závislosti na složení v průměru 300-350 Kcal.Ukazuje se, že sádlo je třikrát kaloričtější než dort.Proč tedy odborníci na výživu ujišťují, že po sádle se netloustne?

    Faktem je, že na rozdíl od sladkostí, které jsou bohaté na sacharidy, se sádlo skládá z 90 % z přírodních tuků.Proto v umírněném množství vaší postavě neškodí.Navíc vzhledem k vysokému obsahu kalorií ho fyzicky nebudete schopni sníst velké množství.

    Kolik sádla lze sníst najednou

    Pokud se bavíme o tom, zda můžete sádlo jíst každý den, pak ano, můžete.I přes vysoký obsah kalorií lze tento výrobek bezpečně konzumovat každý den, avšak ve velmi omezeném množství.Průměrná norma na den pro člověka, který nesportuje – 30-40 gramů, pro sportovce – 50-70 gramů.Ve skutečnosti se jedná o 2-3 sendviče denně, ne více.

    Můžete jíst sádlo každý den / foto: ua.depositphotos.com.

    Proč byste měli mít ve svém jídelníčku sádlo – k čemu je užitečné

    Pokud hovoříme o tom, k čemu je sádlo užitečné, musíme se podívat na chemické složení výrobku.

    Díky vysokému obsahu přírodních tuků a prakticky nulovému obsahu sacharidů sádlo obsahuje:

  • vitamíny E a A.
  • draslík.
  • měď.
  • selen.
  • Omega-6 mastné kyseliny činí ze sádla ideální potravinu pro normalizaci hladiny cholesterolu v těle.

    Nespornou výhodou konzumace sádla je také jeho blahodárný vliv na pokožku.Díky tomu, že přírodní tuky zvyšují turgor pokožky, jinými slovy, pokožka se stává pevnější a pružnější.

    Lékaři také doporučují používat tento produkt, když potřebujete rychle odstranit toxiny z těla.Po bujarém večírku, kde se vypilo příliš mnoho alkoholu, bude sádlo působit jako sorbent a pomůže vám rychleji se vrátit do normálu.

    Předpokládá se také, že sádlo zlepšuje srážlivost krve a výrazně snižuje riziko vzniku rakoviny.

    Lékaři doporučují konzumaci sádla jako prevenci onemocnění trávicího traktu.Je vynikající pro lidi s problémy v kardiovaskulárním systému.Také sádlo pomůže nastolit látkovou výměnu a normalizovat činnost mozku.

    Kromě toho sádlo dokonale čistí cévy od cholesterolových plaků a výrazně snižuje riziko trombózy.

    Příznivé účinky sádla na klouby jsou také již dlouho známé.Při akutní bolesti kolene se doporučuje přiložit na zanícený kloub směs rozpuštěného sádla se lžící soli.Obklad by se měl nechat působit přes noc.Sůl odvede z kloubu přebytečnou tekutinu a sádlo zmírní zánět.

    Proto jsou odborníci na výživu přesvědčeni, že sádlo by rozhodně mělo být ve stravě starších lidí.Jedinou podmínkou je, že sádlo musí být čerstvé.Ani solené, ani mražené sádlo pro léčebné účely používat nemá smysl.Je to sice chutný kalorický produkt, ale po nasolení nebo zmrazení nemá sádlo žádné léčivé vlastnosti.

    Kdo by neměl jíst sádlo / foto ua.depositphotos.com.

    Jaké jsou škodlivosti sádla a kdo ho nesmí jíst

    Lékaři nedoporučují jíst sádlo lidem s nemocnými ledvinami.Na tuto potravinu by také měli raději zapomenout ti, kteří mají vážné problémy s játry.Pro osoby s akutní pankreatitidou nebo cholecystitidou je sádlo zakázaným produktem.

    Pokud jde o osoby s nadváhou, v jejich případě je použití sádla možné pouze po individuální konzultaci s odborníkem na výživu.

    Faktem je, že při vysokém obsahu kalorií ve výrobku může dojít k nežádoucímu nárůstu nadváhy.Pokud neplánujete aktivně sportovat – nepřehánějte to se sádlem, protože přijaté kalorie se nevyhnutelně projeví na vašem pasu.

    Které sádlo je nejzdravější

    Pokud chcete zlepšit vzhled své pleti nebo trochu zlepšit své zdraví, měli byste jíst pouze čerstvé sádlo.Takové sádlo by se nemělo solit ani ukládat do mrazáku, protože se tím výrazně sníží jeho výživová hodnota.

    Pokud se bavíme o tom, zda je vařené sádlo užitečné, záleží na tom, k čemu ho chcete použít.Pokud jen k zahnání hladu – je to skvělý chutný výrobek, který vás rychle zasytí.Pokud k léčebným účelům – vařené sádlo nemá žádný přínos a nic než kalorie navíc vaše tělo nedostane.

    Martin Černohorský
    Martin Černohorský
    Profesionální kuchař. Martin Černohorský v současné době vede rodinnou školu vaření v Praze, kde pořádá také kurzy vaření pro veřejnost. Nyní se rozhodl podělit se o své znalosti v podrobné knize. A jaké jsou její ingredience? Osvědčené recepty, zajímavosti z profesionální kuchyně, vzpomínkové fotografie nebo zábavné ilustrace.

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Most Popular

    Recent Comments